Hollywood, Mullholland Drive, Bel Air, Rodeo Drive, Beverly Hills

När vi var i Hollywood för ett par dagar sedan så bestämde vi oss efter att ha spanat in alla stjärnor på Walk of fame att ta en guidad tur med buss. Extrema turister kände vi oss som, men det är det bästa sättet att hinna se allt, och få se det man inte får missa.
 
Vi åkte först upp för Mulholland Drive så vi kunde åka upp och se utsikten över hela LA och dessutom se Hollywood skylten på hyfsat nära avstånd. Mäktig känsla är allt jag har att säga! Jag minns så klart från när jag var liten att jag sa att "när jag blir stor SKALL jag se Hollywood skylten på riktigt" och nu har jag gjort det. Redan som liten var jag fascinerad av USA. Vi åkte också förbi och såg massor med kändishus. HERREGUD vilka hus stjärnorna bor i, det är brutalt. Tänk det man ser på tv och film, gånger två typ. Slott. Chaffören sa ofta "I think its pretty nice inside too..." Öh ja. Såg bland annat Jennifer Anistons, Angelina Jolie & Brad Pitts, Janet Jacksons, Justin Timberlakes, Morgan Freemans, Tom Cruise hus. Såg också Frank Sinatra & Elvis hus som de hade när de levde i LA, the Playboy Mansion och det största av allt; Michael Jacksons hus han hade i LA. Där han också dog. Som jag misstänkte så kunde man knappt se in utan såg mest de stora grindarna, men kunde se glimtar av huset, men för dåligt för att fånga på bild. Guiden sa att han hyrde huset för 100,000 dollar varje månad, men nu har det stått tomt sen dess för ingen kändis har råd att betala så mycket i hyra varje månad, tro det eller ej. Fast vem skulle vilja bo där? Skulle nog kännas väldigt ledsamt :(
 
Vi åkte också förbi Marilyn Monroes hus som hon bodde i när hon levde, åkte förbi Rodeo Drive och avslutade med Beverly Hills. Simply amazing.
 

Justin Timberlake's hus skymtade vi här!


Grindarna till Michael Jackson's gamla hus.


Ganska dålig bild, men här bodde Marilyn Monroe!


Denna butik var rolig att se, detta är nämligen den butik som Julia Roberts går in i i Pretty Woman men inte får någon hjälp, men också där hon går in i och får hämd ;) Minns ni? Butiken finns på riktigt, ganska kul.


Det glammiga och sjukt fina Rodeo Drive. Det var precis som jag förväntat mig. Bara massor med lyx. Guiden sa att här ser man garanterat kändisar dagligen. Förra veckan under en tour hade de sett Ellen DeGeneres gå och strosa på gatan. Lyllos dem!!
 


Vi rundade av touren innan slutdestination i Beverly Hills där man kunde få stanna och ta kort på skylten. Sjukt nice ju. Jättebra tour och jag är glad att vi åkte en, allt det vi fick se hade vi inte fått se annars, och inte heller fått veta så mycket om allt som vi fick då. Rekommenderar er alla att åka på Hollywood Tour om ni tar er dit, det är många ställen som man inte får se annars. Nu orkade jag inte ta kort på allt, men detta är de "stora" grejerna. Skulle inte vara fel att bo i ett mansion uppe på Hollywood Hills, let me just tell you that.

Kommentarer:

1 sandra:

skriven

Ja jag vet det är en ganska konstig rutt men flyger med turkish airlines så är säkert därför :) har en ganska lång mellanlandning men ska möta upp en tjej från stockholm i turkiet med :)

2 Camilla:

skriven

Helt underbart ju!

Kommentera här: