Forever in my heart

Jag tänker mycket på hemresan nu. Jag kan inte förstå att det bara är knappa två veckor kvar. Två veckor kvar av 10 månader. De bästa 10 månaderna i mitt liv. Jag har så länge jag kan minnas velat åka till USA, och nu har jag bockat av en av mina största drömmar. Det är en häftig känsla att förverkliga en stor dröm. Snälla kompisar, ta tag i era drömmar, tänk inte bara på det, GÖR DET. Det hjälper inte att gå runt och drömma om att flytta eller resa till ett speciellt land. Make it happen.

Jag kommer alltid tänka på Santa Barbara med stor kärlek och säkert lite sorg också, sorg för att jag inte kan stanna längre. Det har varit tufft vissa perioder, jag skall inte ljuga, men på det stora hela så kommer jag aldrig någonsin att ångra detta. Det har gett mig så mycket och jag är INTE samma tjej som jag var när jag stod på Arlanda 10:e augusti 2012, och jag kommer absolut inte vara samma tjej som stiger av planet på Arlanda den 30:e maj 2013. Jag är förändrad, mer medveten om allt jag vill, mer fokuserad på mitt liv och det jag vill uppnå. Mer världsvan. Mer medveten om min egen kultur och mina egna värderingar. Mer stark i mig själv.

Vi rumskompisar försöker peppa varandra dagligen om att vi kommer klara att åka hem. Vi hjälper varandra för jag lovar er att det är en daglig ångestklump i magen numera. Vi maxar dagarna hela tiden, planerar helgerna så dem är proppfulla med aktiviteter och försöker njuta mitt i all ledsamhet. Det är två helger kvar, det blir fest för hela slanten. Den 25:e blir det en stor avskedsfest här med alla grannar, skall bli skitkul men samtidigt tungt. Kommer troligtvis inte träffa dem igen.

 

Jag skall försöka att slänga upp några inlägg nu den sista tiden, men kan inte lova något- nu är det seize the day everyday! SANTA BARBARA, jag älskar dig. Följ mig på instagram (emeliejohannna) om ni vill hänga med den sista tiden. Summering med bilder (party bilderna på Isla Vista är Andrea's); 

 

Kommentarer:

1 sandra:

skriven

Åh sicket fint inlägg! Håller verkligen med om att man måste ta tag i sina drömmar och inte bara tänka på det! Men du, en fråga, finns det någon möjlighet att ta över ert kontrakt på ert hus, antingen nu i juni eller från och med augusti? :)

2 Madeleine:

skriven

sv: Jag har köpt en bikini från to die for :)
Åh jag drömmer mig bort när jag ser alla dina bilder.

3 sandra:

skriven

Ja okej tack för svaren! Vi har haft lite kontakt med harbor och det verkar som att vi kommer få hyra där från och med augusti nu, så får hålla tummarna att det blir så nu! :)

4 Anna:

skriven

Jättefint inlägg! Och man ser verkligen på bilderna hur kul du faktiskt haft det :) Själv vill jag åka till New York någon gång, helst så fort som möjligt ;) Får se när det blir av.

Svar: Haha, de flesta av mina vänner vet knappt vad det är jag sysslar med.. Så att du inte riktigt förstått är inget ovanligt.
Jag sitter på ett kontor på en containerdepå i Göteborgs Hamn. Chaufförer hämtar och lämnar containers här hos oss, och jag tar emot deras in- och utlämningar. De som kommer in besiktar jag även, kollar ifall dem är hela eller ifall dem är skadade och iså fall behöver repareras. Så jag sitter både på kontor och jobbar och sliter på själva depån :)

Vet inte om du blev något smartare av detta, men det är vad jag gör i stort sett :)

5 Sofiahivall - Livet har sina smultronställen:

skriven

Fina sötpropp! Träffade din familj i Storken häromdagen, fick höra lite om hur dem hade det när dem hälsade på. Gullebrorsan! Så stor.

Förstår att känslan i magen är delad! Men så stolt över dig att du tog tag i din dröm! Så himla grymt!

Vi längtar efter dig här hemma vettu, men du kanske stannar in Estocolmo? Med din boyfriend. Aaaah i want an update. Heh. Så mycket att berätta! Puss

Kommentera här: